måndag 16 januari 2012

Jobbiga och glada tankar....

Jag är jag... vem är du?



Jag kan verkligen sakna stressen att hinna med allt som ska göras innan kvällen är slut. Laga mat, städa, tvätta, vara med barnen på träningarna och sen stressa hem för att få i dem mat innan det är godnatt. Den vardagen är jag, jag saknar mig!

Jag har den vardagen varannan vecka då mina barn är hos mig men nu när jag varit ledsen och rent ut sagt riktigt nere så har barnen varit mer hos sin pappa. Är så glad att mina barn har sin pappa men saknar mina barn så mycket. Jag saknar dem hos mig och vardagen som rinner förbi fortare än vad man hinner med. Tiden för mig just nu går så sakta och jag vill att det ska hända något... Det är mycket upp till mig såklart att något som får tiden att gå gör vardagen lättare och roligare. Idag har killarna ingen träning annars hade jag åkt ner till dem och tittat stolt på dem...

När jag inte har mina barn så brukar jag känna mig mycket lugnare och harmoniskare men jag gör inte det nu. Känner mig rastlös och orolig och vill göra något. Har ett stort behov att prata med vänner just nu men vill inte störa dem mitt i deras stressade vardag. Ååå.. jag skulle bli så glad om du vågade höra av dig. Tycker verkligen om att prata med dig...


Till Siss
Kära Siss.. jag hoppas verkligen att ditt "nya" liv blir bra och att du finner din harmoni och lycka i din nya vän och att Frida Fancy Lane finns där som hon alltid funnits. Du och jag har ibland våra " tjafs" stunder då vi säger till varandra vad vi tycker och är sura på varandra ett par dagar men sen när det lagt sig så är vi systrar som inget hänt...Tack för ditt stöd och jag ska försöka finnas där när du behöver mig. När du söker stöd hos mig gör att jag känner mig uppskattad och jag blir glad att du just då valde att prata med mig.


Det är inte så lätt att ta sig upp igen. Det tar sin tid och det krävs mycket vilja av mig. Viljan finns och jag kämpar på till att nå mitt harmoniska mål. För att nå målet så känner jag att jag behöver prata, jag behöver mina vänner. Vänner och mina nära betyder väldigt mycket och känslan av att ni bryr er gör mig så glad.

Varför har vissa det tuffare än andra? Jag har verkligen haft motgångar och jag är så trött på det. Känns skönt att jag får prata ut ordentligt om mitt liv och det är inget jag skäms över att berätta för er. Jag är ledsen i hjärtat och är fortfarande Kattis. Snälla och omtänksamma Kattis som bara vill alla väl. Det gör mig gladare om ni orkar med mig fast jag är ledsen, eran närvaro gör mig bara gladare, så snälla försvinn inte för att mitt hjärta är i tårar.


Jag skriver mina känslor och mår bättre av det, känner mig lugnare då. När jag skriver så tänker jag på året som gått. Vill visa mina må bra saker, saker jag tänker tillbaka på och får mig att känna att jag har haft fina upplevelser. Upplevelser som gör hjärtat glad.


I början av sommaren var jag och barnen nere vid Nyköpings slott, satt i gräset och hade picknick.

En mycket trevlig helg och rofylld bilresa mot Elmia mässan

En mysig dag i Örebro med stopp på vägen och en Lisa som pratat söner våra öron.







Bilsemester i en mkt fin Ghia med Lars.
Stendörren och bad vid många andra ställen.
Många fina och glada upplevelser under år 2011. Blir glad att se bilder från allt jag och barnen upplevt med både nya och gamla vänner. Jag och mina barn har verkligen uppskattar din tid. Ni som läser och ni som vet att du varit med oss får ta åt er äran.. : )
Många må bra saker finns i minnet och även på bild, tankar som gör det känslomässigt och tacksamt i hjärtat.

Så vem är jag? Ena dagen saknar jag en vardag jag levt i 10 år och andra dagen sakanr jag min vardag jag haft i ett år. Det är dax att hitta MIN vardag och en harmonisk trygg känsla. Jag vill njuta av dagarna vare sig barnen är hos mig eller inte.

Klockan är 20.. får ett sms att min vän Marita kommit hem och bjuder på te. Jag åker på en gång.. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar