tisdag 26 juli 2011

Fynda på Loppis.

Har i sommar varit på många loppisar tillsammans med Lars och min syster, har även sålt själv. Det har faktiskt blivit en extra peng vilket alltid är skoj. Men det har varit mer roligt att vara med på loppis än vad jag har tjänat pengar på det. En del av fynden vi gjort vill jag visa på min blogg... 

Assiett Uppsala Ekeby "Sparta"

Ett sött fat som jag lägger mina hårnålar på.

Ingen stämpel på men tror att vasen är en Ekeby. Fisken ropade min Siss in på auktion liggandes i en kartong med massor med andra saker.

Vasen köpte vi för 90 kronor.

Loppis fynd och andra fina saker som gör hyllorna fina.

En brödkorg som kostade 10 kr och en blå skål från guldkroken för endast 20 kr.

2 söta glas fåglar för 30 kr. Lisas sommar present.

Keramik fat ( 10 kr) som Lisa fick till sina hårspännen.

Uppsala Ekeby " Atos" hitade 5 djupa tallrikar och 10 st tallrikar och fick betala 200 kr för allt.

Brödfatet igen.


En liten samling av fina vaser från sommaren loppis fynd.

För 150 kr fick vi hem den här fina vasen med stämpel i botten, Germany. Ska söka mer info om den.

Kosta Boda glas äpple för 40 kr.
Det var lite Loppis fynd från sommaren som finns i mitt hem nu..  : )  

Bilderna som kommer nu är loppis besökarnas dröm butik och fönster. Sakerna som finns där vill jag ha!!! Mormors prylar heter butiken.




Retro butiken:


Som sagt på loppis kan du hitta mycket fina och gamla saker.

1 kommentar: