tisdag 5 juli 2011

Semester... sol, bad, loppis och njutning av ledighet.

Har snart haft två veckors semester och jag NJUTER av min ledighet!!!! : )   Min första vecka så var mina barn hos mig och Lars. Vi hade turen med oss och hade sol hela veckan. På dagarna låg vi på stranden.. eller vi? Jag menar att vi låg på stranden och barnen låg i vattnet. Vi hade en riktig bra vecka och vi njöt för fullt av ledigheten och det fina vädret. Den första dagen på semestern åkte vi mot Örebro och stannade till på Läppe camping.



Efter ett svalkande bad och en god picknick lunch så åkte bilen mot Örebro. Lars hade ett ärende dit så därför blev det även en utflyktsdag dit. När vi väl var i Örebro efter vårt bad och ärende så åkte vi till Svampen.






Barnen tyckte det var kul och spännande att fika så högt upp mot himlen. Utflykts tips!
Mamma till en fyra årig bestämd fröken så åker jag inte gärna så långt i bilen då jag trodde att hon skulle vara tyst och förhoppningsvis sova en stund. Jag hade fel! Hon pratade hela tiden och när irritation och tillsägelse inte lönade sig så frågade jag Madame: " Vad går du på egentligen?" Madame svarade då bestämt utan att tänka: " På Dagis såklart!" : )  Vi skrattade och hon blev sur för att vi skrattade åt henne....

På vägen hemåt så stannade vi till vid ett ställe där min morfar hade sitt torp..Kjesätter vid Vingåker. Där har jag varit mycket när jag var liten och det gjorde mig jätte glad att se att en tjej i min ålder med sina barn hyrde torpet.

En mycket bra dag var slut och vi längtade redan till semester dag 2.......

Morfars torp väcker många minnen.. : )






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar