onsdag 8 februari 2012

Förändringar, Upplevelser och känslor

Tänker på hur livet kan ändras så fort. Ibland väljer man det själv och då har du möjlighet till att få livet mer som man själv vill än om livet ändras plötsligt och oplanerat. Som sagt livet och vardagen blir inte alltid som man tänkt sig.
Mitt liv har ändrats från livet i min familj till ensamstående mamma i en trea. Jag försöker verkligen få en bra balans i min vardag så den ska kännas bra för både mig och barnen. Det har varit en jobbig start på 2012 men nu känns det nya året mkt bättre. Hoppas verkligen att det blir ett bra år...
Ser min syster i den här bilden.. Fröken Pralin

Förändringar i livet för en människa kan vara svårt och det kan ta sin tid att veta om förändringen är bra eller dåligt för en själv. Tänker på min syster som flyttat till Stockholm och bor i en liten mysig etta och har precis börjat nytt jobb. En mycket stor förändring i livet som kräver mycket av henne. Tror ändå Siss att din förändring i livet kommer bli bra : ) Din förändring i livet har redan gett dig nya vänner, vilket betyder jätte mycket för dig att må bra och vara glad.

Året 2011 upplevde jag många nya saker och det har jag skrivit om förut men nya tankar dyker upp i mitt huvud när jag sitter o lallar framför datorn : ) glada tankar och minnen från året 2011. Jag är en av dem som själv valde att ändra mitt liv och genom mitt förhållande till Lars 2011 så fick jag uppleva många nya saker som har gett mig ett intresse till mycket annat än det jag är van vid. Genom Lars och andra fick jag se saker som jag inte upplevt förut.

 Tänker på när Lars tog med mig på en bil mässa Elmia mässan. Klart jag tänkte " Oj är det så kul att gå på en bil mässa" men självklart ville jag med och det visade sig vara mycket kul att gå på Elmia mässan. Tror att jag skrivit om bil turen ner i ett tidigare inlägg men inget om mässan.


En bilmässa har mycket annat att visa upp än bilar.. :)




Mercury 1951, den bilen som var en stor magnet för Lars att se. Mannen som gjort bilen är en stor förebild för Lars, var verkligen glad att se honom den dagen.


Det var en stor dag för Lars och jag är verkligen jätte glad att  jag fick se den bilen och uppleva den dagen.

Många känslor för både mig och Lars då han fick autograf från sin förebild.

Så fin!

En uppvisnings monter från 50 talet.
Bilen som Lars håller på med nu skulle absolut kunna vara en av de bilarna som visas upp på Elmia mässan 2012. Du har lyckats med en bil som fått glänsa på mässan så jag hoppas du får visa upp Chevan nu. Lycka till Lars!

Efter att ha levt i en relation i 15 år och fått tre fina barn, haft tre hus så känner jag mig glad av att uppleva andra saker än vad mitt liv innan hade att erbjuda. Mitt liv innan var underbart men kärleken övergick till vänskap och jag hade det bra men nu när livet ser annorlunda ut så uppskattar jag att jag upplevt andra saker.  Fast jag och Lars inte längre är ett par så ska jag fortsätta uppleva mycket av det vi gjort igen och även andra nya saker. Det är även en chans för mig att få nya vänner, ett nytt socialt nätverk. : )

Hoppas att jag ska få tillfälle att följa med dig Siss på en trevlig kväll i Stockholm.. snart så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar