onsdag 14 mars 2012

Missing my house



Saknar att bo i hus just nu.. jag verkligen älskade att göra vår fint både ute och inne. Älskade att städa undan vintern på tomten och få fram våren. Plantera vårblommor i höga krukorna som stod vid entren, lägga ut filtar och kuddar på bänken och servera mina barn mellis fika i solen.





Den stunden är Jag och jag älskade den... men nu sitter jag här i min lägenhet. Visserligen har jag min balkong med fm sol och parken utanför men just idag känns inte det som något jag är glad över.
Jag har bott i hus i 10 år och sett mina barn växa upp och haft möjligheten att bara gå ut på baksidan och leka på tomten. Mina killar har spelat hockey på gatan och jag har ropat på dem när det är dags att slita sig och få i sig något gott i magen.
Är glad att mina barn har kvar den möjligheten hos deras pappa men när de är hos mig så saknar de att gå ut, precis som jag.


" Glada Tankar och glädjs av det du har" ; )

Inte alla som bor i en lägenhet som har balkong och sol hela dagen.. : )  Ska inreda den med min fina betong bänk med filt och härliga kuddar, min vita stora kruka ska få ett träd och en lykta som brinner när jag och barnen sitter där på sommar kvällen.  Som sagt jag har en park och gungor utanför så det är bara ta filten ner dit och sen i sommar gör jag som förra sommaren. Packar bilen full och åker till stranden med barnen...  Ja jag saknar att bo i hus väldigt mycket och vem vet, jag kanske hittar något billigt jag kan flytta till med mina tre fina.. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar