måndag 12 mars 2012

Happy Monday..

Har jobbat långa pass hela helgen och idag har jag haft en ledig dag. Jag bestämde mig redan igår att jag ska ha en bra dag idag och njuta.


Jag vaknade kl 10 av ett samtal från ngn snäll person som ville informera mig om barnens hockey i helgen. Det var Daniel som råkade väcka mig men det var ändå dags att gå upp och börja ta tag i dagen.. " Fånga Dagen".
Gjorde mig iordning snabbt för att ta mig till en god vän som jag inte träffat privat på länge ; ). Att jag tillbringat hela min jobb helg var tydligen inte tillräckligt för mig. Hon var hundvakt så vi gick en lagom promenad tills vi blev kaffe sugna och satte oss på hennes altan och njöt av solen.


Tyvärr så skulle min käre vän börja jobba lite senare och ville hinna göra lite nytta så jag fortsatte min utevistelse på en egen promenad ner mot stan.
Vilket underbart väder det har varit idag : ). Alla människor jag mötte såg så glada ut och njöt precis som jag av solen som värmde i ansiktet.


Innan jag gick hemifrån så tog jag några bilder på varma solen som sken in i mitt vardagsrum. Ska se till att fixa på min balkong så jag och barnen kan sitta där och ha det mysigt. Lisa blev helt förvånad över att vi hade en balkong.. "den har jag missat nu när det varit vinter".

Promenaden gick mot stan och när jag var på Öster så smet jag in till Kristin i butiken " Så Mycket bättre" och pratade lite. Gick vidare ner och gick in på Åhlens för att finna en ovanlig och kanske lite ful inflyttnings present till en vän men det fanns inte det jag sökte. Pratade med en mysig tjej med två häst svansar som arbetar där, som var sig själv i 50 tals stilen och gav mig sina råd om min vardag. : )

Mina barn är hos deras pappa den här veckan och under promenaden tänkte jag på dem, saknade dem och när jag kom hem gjorde jag ett collage med mina fina tre.

Överst på bilden är Fabian och Lisa när de är 2 år, lika eller hur? :)

Vem blir inte glad av de här bilderna : )
Har haft en bra dag och tack vare vänner så känner jag glad och nöjd med min dag.. jag har njutit av den : )

"Jag är jag vare sig jag är ledsen eller glad, jag går ingenstans för att jag kan gråta, 
gråter gör alla" ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar