torsdag 8 mars 2012

En dag..



En kväll i min ensamhet tittade jag på filmen " En dag". En djupt gripande film som fick mig en tanke ställare att ta vara på dagen och att inte vara osams med någon då du inte vet vad som händer dagen eller stunden efter man bråkat...



Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig ...
 Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. I morgon måste de gå skilda vägar. Men var kommer de att vara den här dagen om ett år? Och varje år som följer?

En dag är en historia om kärlek och vänskap, om livet mellan 20 och 40. Det är en romantisk komedi med djup och värme, en film som jag gillade mycket. Den blev tyvärr väldigt gripande i slutet så mitt tips är att vara ensam och stark eller ha någon du håller kär bredvid dig som kan hålla om dig efter filmens slut.. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar