måndag 18 april 2011

Skulle vilja öppna ett cafe!


 Jag är så sugen på att göra något annat och har många ideer på vad jag skulle vilja göra men problemet att kunna göra en dröm till uppfyllelse är dock PENGAR. Vill öppna ett cafe i stan som ska inredas i en stil som ska locka människor i alla åldrar men framförallt ska det locka till att sitta kvar länge och njuta av miljön. Studerande ska kunna få inspiration till att göra sina uppgifter, föräldrar ska vilja gå dit med sina barn och känna sig lugna och ha en mysig stund tillsammans och äldre ska bli påmind av sin ungdom.
 Drömmen kanske kan bli sann någon dag, men under tiden hjälper jag min Siss med att inreda och renovera ett hus på deras gård. Fröken Pralin kallar hon huset och planen för det huset är Cafe, Loppis och uthyrning av kläder. Inredningen går självklart i 50 talets stil, en stil jag själv gillar.

Bilder från Fröken Pralin




I stan har det öppnat ett nytt cafè som är jättecharmigt. Café Bönan i Hörnan. Har varit där vid två tillfällen och gillade miljön. Litet, mysigt och schysst inrett. Inredningen är i 50 tals stil och schabby chic och på hyllplanen är det mycket CHOKLAD.. Mums. Gå dit vetja... Här kommer lite bilder från min fikastund där. 

Inspiritaion till sovrums vägg..

Snygga stolar

Trivsamt




2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Mycket gulligt småplock du har här :-)
    Älskar minidekor!

    Klart du ska börja med homepartys. Det är jättekul!
    Hos mig finns ett helt nytt forum för oss MLMare (Multi level marketing)
    http://www.svensktmlmforum.n.nu

    Kram och lycka till!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Karin det blev inget med homepartys, tiden räckte inte till.. drömmen går vidare till att få öppna ett cafè i stan. Har många ideèr och tror på dem men men.... kul att du skriver ner din kommentar.. Gillart!!!! Kramis

    SvaraRadera